Support 

 

 

  1. Villkor och abonnemang
  2. Teknisk support och inställningar
  3. Reparation/Service
  4. Ångerrätt och returpolicy
  5. Ordergång

 

 

1. Villkor och abonnemang

 

Alla priser på webshopen är angivna i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna som är angivna på hemsidan gäller endast i webshopen och kan alltså vara andra ute på fält.

OBS! Du måste ha fyllt 18 år för att kunna handla i webshopen.

 

Vi reserverar oss mot felaktigheter i priser och förbehåller oss rätten att justera din order till ett korrekt pris.

 

Vi fritar oss rätten från ansvar beträffande leveransförseningar, skada eller förlust som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, sabotage, krigshändelse, brist eller dröjsmål i energiförsörjning, teleförbindelse eller annan kommunikation och transport, lockout, bojkott, blockad eller liknande omständighet.

Vi ansvarar inte heller för skada som orsakats på grund av fel i det allmänna telefonnätet, Telias mobilnät eller annan teknisk utrustning som inte tillhör Norrland Mobilevent. 

 

2. Teknisk support och inställningar

 

För teknisk support, användarstöd eller vid fel på vara har vi rätt att hänvisa kund till respektive mobiltillverkare. Du hittar dessa genom att följa nedanstående länkar:

 

www.samsung.se

www.sonyericsson.se

www.nokia.se

 

Vi ansvarar ej för fel och brister som beror på felaktig installering, hantering, bruk, förvaring eller liknande.

 

Du som kund är alltid välkommen att kontakta våra säljare ute på fält om du har några frågor. Du kan även vända dig till Telias eller Halebops kundservice om du har frågor angående ditt abonnemang eller din faktura. Telia når du enklast genom att ringa:

 

Privat kundservice tel 90 200

Företag kundservice tel 90 400

 

Halebops kundservice når du via www.halebop.se/halebop_kundtjanst

 

Om du behöver lämna in din mobiltelefon på service, se under Reparation/Service.

 

3. Reparation och service

 

Om du skulle behöva service på din mobiltelefon går du in på www.anovo.se/norrlandmobilevent och följer anvisningarna. När det är gjort skickas en returfraktsedel och ett emballage hem till dig som du sedan returnerar mobiltelefonen i. Service- och reparationsärenden tas omhand av en av Sveriges största serviceverkstäder. Mobiltelefonen kommer efter service skickas hem per post till dig igen. Garantitiden på mobiltelefonen är 2 år och täcker funktionsfel.

Kundservice öppettider är måndag-fredag 13.00-17.00. (Sommaröppet from vecka 27, måndag-fredag 09.00-12.00).

 

4. Ångerrätt och returpolicy

 

Enligt distansavtalslagen har du som kund 14 dagars öppet köp. Ångerrätten gäller endast vid obruten förpackning och oanvänt SIM-kort. Väljer du att returnera din vara svarar du för returfrakten. Ej uthämtat paket debiteras med 350 kr.

Varken vi eller Posten ansvarar för eventuell förlust av skickade brev. Vi rekommenderar därför att du skickar din försändelse som ett postpaket eller rekommenderat brev.

Vid ånger kontakta oss alltid på kundservice@norrlandmobilevent.se

 

5. Ordergång

 

Vad händer efter jag har tecknat ett abonnemang ute på fält?

När du har tecknat ett abonnemang med en mobiltelefon av en av våra säljare får du med dig ett avtal på plats. Du kommer inom 2-5 arbetsdagar att få hem ett brev med ett SIM-kort från Telia om du har tecknat ett nytt abonnemang. Om du har förlängt ditt abonnemang behåller du ditt gamla SIM-kort. Mobiltelefonen kommer att skickas till dig rekommenderat och du kommer att få hem en avi per post som du hos ditt närmsta postombud kvitterar ut paketet med. Med mobiltelefonen följer ett välkomstbrev och ett garantibrev. Detta garantibrev tillsammans med avtalet utgör ditt kvitto på mobiltelefonen om du skulle behöva lämna in den på service eller liknande.

 

När du tecknar ett abonnemang med en mobiltelefon ute på fält står Norrland Mobilevent för frakten på din mobiltelefon.

 

För ej uthämtade paket på Posten debiteras en hanteringsavgift på 350 kr.

 

Vad händer efter jag har beställt en vara från webshopen?

Om du köper en mobiltelefon kontant utan abonnemang kommer du erhålla denna normalt inom 2-5 arbetsdagar.

 

Om du beställer en mobiltelefon med ett Telia-abonnemang kommer ett avtal och svarskuvert skickas ut till dig per post. Detta ska du fylla i, skriva under och returnera till oss. När vi har mottagit avtalet kommer vald mobiltelefon (samt ett SIM-kort om det är ett nytecknande eller en portering) att skickas till dig. Detta tar normalt 2-5 arbetsdagar.

 

Vid beställning via vår webshop tillkommer 90 kr i frakt, oavsett hur många mobiltelefoner du beställer vid ett och samma tillfälle.

 

För ej uthämtade paket på Posten debiteras en hanteringsavgift på 295 kr.

 

 

 

 

 

FAQ

Vanliga frågor

 

» Hur gör jag för att returnera mitt köp?
Se Support – Ångerrätt/Returpolicy

 

» Hur gör jag om det är fel på min mobiltelefon vid leverans?
Om din mobiltelefon är felaktig vid leverans har du sex dagar på dig att kontakta oss på kundservice@norrlandmobilevent.se
så hjälper vi dig.

 

» Hur lång är leveransen av min mobiltelefon?
Leveransen är vanligtvis 5-7 arbetsdagar men kan ta upp till 2 veckor.


» Hur gör jag för att få service på min mobiltelefon?
Vi samarbetar med en av Sveriges största leverantörer av mobiltelefoner när det gäller service och reparationer. Om du skulle behöva skicka in din mobiltelefon på service går du in på www.anovo.se/norrlandmobilevent och följer anvisningarna. Garantitiden på mobiltelefonen är 2 år och täcker funktionsfel.


» Vad gäller som kvitto på min mobiltelefon?
När du mottar paketet med din mobiltelefon i får du även ett välkomstbrev och ett garantibrev. Garantibrevet och avtalet som du fick när du tecknade abonnemanget utgör tillsammans ditt garantibevis och kvitto på telefonen.

 

» Hur lång garanti är det på mobiltelefonen?
Garantitiden på mobiltelefonen är 2 år och täcker funktionsfel.

 

» VIlka öppettider har kundservice?
Kundservice har öppet dygnet runt på
kundservice@norrlandmobilevent.se